Jul 17, 2010

آیا خیالشان از ما راحت شده است؟

آقا/خانم ایکس از عكاسان حوادث پس از انتخابات ايران دستگیر شد. ما هم به سرعت تیتر می زنیم و از او می گوییم، تعریف می کنیم. اما واقعا داستان چیست؟ آیا آنها خیالشان از ما راحت شده است که اینچنین شروع به شناسایی و دستگیری حتی عکاسان می کنند؟

گویا که راحت است. چون می دانند حداکثر کاری که می کنیم نوشتن چند مقاله در سایتهایی است که بینندگانشان همانهایی است که قبلا هم بوده است یا دادن امتیاز منفی و مثبت در بالاترین و چندتا کامنت و دعوا بین بالاترینی ها و همین. می دونید یکسال است که ما همین کار را می کنیم. چند نفر از خارج از اینترنت می فهمند که حامد صابر بازداشت شد؟ چرا از خودمون نمی پرسیم که بابا اونا دارند با خیال راحت همه را می گیرند، آیا ما تمام شده ایم؟ این بود معنای ما بی شماریم؟

آهای ...ها بازداشت خیلی ها را متوجه نمی شویم. کشته شدن خیلی ها را نمی فهمیم. گمنامهای بسیاری قربانی اند و ما... آیا این معنای مبارزه است؟
گویا حتی دیگر ارزش تفنن را هم ندارد که مثلا بادکنک رنگی هوا کنیم، چراغ ماشین روشن کنیم، یک دقیقه سر جامون واستیم، اتو رو بزنیم به برق، ... . بله دیگر حتی اسباب خنده هم نیست. خیلی راحت فراموش کردیم که کلی آدم مردند کلی جوان و آرزو زیر خروارها خاک کدفون شد و کلی ها آزار دیدند به خیلی ها توهین شد و ...
آیا باید راحت بشینیم و طرح بادکنکی هوا کنیم؟

پی نوشت.
برای دوستانی که منتظرند با برچسپ زدن از پاسخ دادن فرار کنند: کرد هستم. ... نفر از بستگانم اعدام شده اند و خود نیز بعد از انتخابات مدتی در زندان ... بوده ام.
 

No comments:

Post a Comment